Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
úterý – čtvrtek: 11.00–19.00
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Kategorie
  • Štítky
Dobré vědět
01.01.2023
Výkup – grafické listy, grafika, kresby, malby. Výkup starých map. Praha.
Důležité: Pokud mi chcete zboží nabídnout, je nutné se předem objednat, nejlépe emailem (viz. níže). Výkup většího množství děl je časově náročný, sje... číst celé
01.01.2023
Osobní vyzvednutí objednávek
1. Objednávka zaplacená převodem na účet Antikvariátu bude pro Vás připravena k výdeji v prodejních hodinách obchodu. 2. Pokud si při nákupu zvolíte ... číst celé
01.01.2023
Kvalita výtvarných prací
Všechny nabízené položky odpovídají popisu, určení autorů, datace a stavů, včetně věrohodných fotografií. Stavy jsou posuzované vzhledem k jejich stář... číst celé
Zobrazit další
  1. Úvod
  2. Co je nového
  3. Artur Fischer – Partie z Jičína
17.08.2021

Artur Fischer – Partie z Jičína

Jestliže by měl něčí osud naplňovat temné období našich dějin, tak je to určitě jméno Artura Fischera, tím skutečně naplňujícím a příkladným. Mladý malíř byl přijat na Drážďanskou výtvarnou akademii do ateliérů věhlasných profesorů Richarda Müllera a Albina Eggera-Lienze. Za blízkého přítele a spolubydlícího má krajana, básníka a kreslíře, Františka Gellnera, jehož předčasná smrt ve vojenském tažení První světové války je podnes mýtická.

Posléze si Artur Fischer rozšíří vzdělání o pražskou AVU (ve speciálce Maxe Pirnera), kde si nalezne dalšího životního přítele a spolužáka, malíře Karla Holana. Díky Holanovi máme dnes alespoň o Fischerovi několik málo vzpomínek, které zaznamenal Arno Pařík ve svém objevném článku „Zapomenutý malíř Arthur Fischer“.

V něm popisuje poslední roky malířova života, v kterých se rozhodl převzít vedení rodinné textilky ve východočeském  Jičíně na progresivní art decový design. Ta mu ale byla ovšem nacisty záhy arizovaná, a po roce nucených prací v Sobotce, byl se svou rodinou deportován nejprve do terezínského ghetta, a následně do koncentračního tábora v Osvětimi.

Z mimořádně vzácných ukázek jeho malby si dnes můžeme kusým způsobem poskládat jak Artur Fischer maloval. Soustředil se převážně na krajinomalbu, kdy stromořadí byla redukována stejně jako u oblíbeného profesora Eggera-Lienze. Někdy docházelo i k tomu, že krajiny vypadaly biblicky neoklasicistně, čemuž napomáhala jejich monochromita. Leckdy byl dojem podobný jako z některých „prázdných“ maleb Otakara Kubína. O to vzácnější jsou Fischerovy obrazy dějovější a barevnější, což je příklad zde uvedené olejomalby.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli