- Úvod
- Autorský jmenný rejstřík
- Čepelák Ladislav (1924–2000)
- Čepelák Ladislav – Mrtvá straka, akvatinta, 1963
Čepelák Ladislav – Mrtvá straka, akvatinta, 1963
- Kompletní specifikace
- Čepelák Ladislav – Mrtvá straka, akvatinta, 1963Prodáno
- Autor: Čepelák, Ladislav (1924–2000)
- Technika: akvatinta
- Rozměr tiskové plochy: 10,7 cm × 20,5 cm
- Celkový rozměr: 25,2 cm × 35,7 cm
- Signatura: tužkou vpravo dole s datací
- Datace: 1963
- Stav: dobrý, volný list
Popis:
Čepelák Ladislav – Mrtvá straka, akvatinta, 1963.
Signováno tužkou vpravo dole s datací.
Celkový rozměr: 25,2 cm × 35,7 cm.
O autorovi:
Ladislav Čepelák (1924–2000) byl český grafik, kreslíř a ilustrátor. Od r. 1954 členem SČUG Hollar, působil též v Jednotě umělců výtvarných či ve Tvůrčí skupině Říjen. Zastoupen ve sbírkách NG Praha, Galerie hlavního města Prahy, soukromých sbírkách doma i v zahraničí. Umělecké zaměření: grafika (lept, akvatinta, mezzotinta), kresba, ilustrace, tvorba do architektury (např. sgrafito pro budovu čs. velvyslanectví v Káhiře – "Tři horizonty české krajiny“. Zabýval se převážně volnou grafikou a kresbou, užíval především tradičních technik – uhel, tužka, tuš, lept, akvatinta, mezzotinta. Nejdůležitější inspirací mu byla příroda (cykly: Pole, Hnízda, Motýli, Veltruský park, Krajiny Povltaví, Stromy, Horizonty) zajímala jej v krajinném celku i v detailech, v proměnách ročních období. Podstatnou částí jeho života byla hudba a hra na housle.
Ladislav Čepelák tiskl na starém lisu z 18. století a hrál na houslích, které si sám zrekonstruoval a postavil. První grafika pochází z roku 1948. Upoutal na sebe pozornost cyklem Veltruský park
(1949–1951). Dalším cyklem jsou Krajiny z Povltaví (1952–1955). Strukturální pojetí představuje cyklus Slánská krajina (1961–1963). V polovině 60. let vznikly dva soubory obloh (1964–1966), zaměřených na atmosférické proměny přírody. V téže době vznikl krajinářský cyklus Tání (1964–1965), jehož listy jsou tištěny ze silně zaleptaných desek. Vedle monumentálního pojetí krajiny jsou tu i komorní soubory (Pavučiny, 1963–1966). Výrazným motivem posledních let se stala motýlí křídla.